سامانه وبلاگ مدارس
  • خانه
  • تماس
  • ورود
  • آمار

  • امروز: 112
  • دیروز: 98
  • 7 روز قبل: 1387
  • 1 ماه قبل: 3200
  • کل بازدیدها: 132566
 
« تاثیر عیادت بر بهبود سریع بیماراندر مقابل تقدیر خدا »



 

متهم هایی با حجاب برتر

 

موضوع حجاب و پوشش بانوان در جامعه ما همواره محل مناقشه بوده است،زیرا داشتن پوشش کامل و مخصوصا چادر در نسل های گذشته ی ما پیشینه ای قدیمی داشته و همچنین هنوز هم قداست خاصی برای پوشش برتر (چادر) وجود دارد .
آنچه در وضعیت امروز جامعه از چادر در اذهان شکل می گیرد ، تصویر نادرستی است که فیلم های سینمایی و تلویزیونی ، مجامع قضایی و برخی بدسلیقگی ها و سوء استفاده ها از چادر ایجاد کرده اند.

فقط کافی است نگاهی به بیلبورد های فیلم های سینمایی امروز کشور بیندازید تا ببینید چه نقشهایی مناسب زنان چادری تشخیص داده است ، در دادگاه ها متهمین و مجرمین را مجبور به استفاده از حجاب چادر می کنند، زنان چادری در سریالهای تلویزیونی نقشهایی را برعهده دارند که در مقایسه با سایر زنان از سواد ، وجهه و سطح زندگی اجتماعی پایین تری برخوردارند و در نهایت جایگاه «چادر» همین است که می بینیم.

رهبر انقلاب در خصوص حجاب زنان فرموده اند:من می‏گویم چادر بهترین نوع حجاب است؛ یک نشانه ‏ی ملی ماست؛ هیچ اشکالی هم ندارد؛ هیچ منافاتی با هیچ نوع تحرکی هم در زن ندارد. اگر واقعاً بنای تحرک و کار اجتماعی و کار سیاسی و کار فکری باشد، لباس رسمی زن می‏تواند چادر باشد و - همان‏طور که عرض کردم - چادر بهترین نوع حجاب است.
ایشان خاطرنشان کرده اند: البته می‏توان محجبه بود و چادر هم نداشت؛ منتها همین‏جا هم بایستی آن مرز را پیدا کرد. بعضی ها از چادر فرار می‏کنند، به خاطر این‏که هجوم تبلیغاتی غرب دامنگیرشان نشود؛ منتها از چادر که فرار می‏کنند، به آن حجاب واقعی بدون چادر هم رو نمی‏آورند؛ چون آن را هم غرب مورد تهاجم قرار می‏ دهد!

محمد تقی رهبر در مورد علل کاهش گرایش دختران به استفاده از چادر گفته است: درست است که خانواده در تربیت فرزندان و رعایت شئونات اسلامی نقش اصلی را به عهده دارد اما شخصیت اصلی کودک با ورود به مدرسه شکل می گیرد. من این سؤال را از وزیر محترم آموزش و پرورش دارم که در کنار اسباب و لوازم آموزشی چه کار مفیدی برای ترویج فرهنگ حجاب برای دختران دانش آموز انجام داده اند؟

وی همچنین با اشاره به نقش منفی فیلمهایی که از صداو سیما تحت تأثیر بیگانگان پخش می شود افزود: این فیلمها و سریالها جامعه زنان دیندار را دچار نوعی بی تفاوتی و بی بندوباری کرده است که باعث شده چادر به مانتوهای تنگ و چسبان همراه با آرایشهای غلیظ تبدیل شود. وقتی زنان شاهد توهین به این بزرگی که در فیلمهای سینما و تلویزیون از زنان چادری در نقشهای زنان بدبخت و ذلیل استفاده می شود هستند معلوم است که دیگر گرایشی به استفاده از چادر ندارند.
اگر واقعا مسئولین و دستگاه های دولتی خواسته باشند که هم چنان چادر به عنوان نماد ملی و حجاب برتر در کشور پذیرفته شود باید کمی به فکر ساماندهی امور فرهنگی در زمیه حجاب باشد .


اگر بحث حجاب و استفاده از پوشش چادردر جامعه تضعیف شود باعث تنوع*طلبی در بین افراد خواهد شد اما ترویج آن از سوی رسانه*ها موجب می*شود که در جامعه و خانواده دچار این آفت*ها نشویم و از این جهت نقش ویژه استفاده از چادر آشکار و واضح است. چرا که رسانه*ها در مدیریت افکار عمومی نقش ویژه و منحصر به فردی دارند و حجاب از مقوله*ها**ی است که با آسیب*شناسی فرهنگی می تواند در ذهن و فکر مردم جا بیفتد.
اما اینکه در برخی محافل و اماکن استفاده از آن را اجباری می کنند نه تنها موجب حرمت گذاشتن به حجاب و چادر نیست بلکه به نوعی موجب بی حرمتی به حجاب و به خصوص چادر نیز می شود.مطمئناً اجباری کردن استفاده از چادردر برخی مکان ها نه تنها مفید نخواهد بود بلکه موجب کاهش قداست این امر می گردد.

تصویر مادران چادری و دخترانی که از چادر استفاده نمی کنند و حجاب قابل قبولی ندارند، تردد زنان بدحجاب در محله ها و شهر هایی که تا چند سال پیش چادر، پوشش واحد زنان بوده است ، پوشش نامناسب و گسترش بدحجابی دختران و زنان، همه و همه معلول اقدامات، انفعال و خلاصه عملکرد ما در گذشته بوده است.

 


 

برای مثال یکی از کژسلیقگی های رفتاری در کشور ما چادر بر سر متهمان کردن در محاکم و به تصویر کشیدن آن است. جنایتی مانند حادثه مشهور تهران رخ می دهد و سخن از زنی می شود که ظاهرا نقشی در مجادله قاتل و مقتول داشته است و همه منتظرند او را ببینند و ناگهان در روز محاکمه زنی چادر بر سر در دادگاه حاضر می شود.
نتیجه این رفتار توهین حجاب برتر در افکار و اذهان عمومی است و هیچ توجیحی نیز برای آن وجود ندارد. چرا باید برخی زنان که به اتهامات سنگینی مانند زنا؛ خیانت؛ قتل و… در روند محاکمه قرار دارند با چادر و با هیأتی متفاوت از آنچه در جامعه بودند در محاکم حضور یابند و دوربین های عکاسی و تصویربرداری از آنان تصویر بردارند و برای جامعه منتشر سازند و وجهه این پوشش سنتی و دینی که فراگیری زیادی در جامعه دارد نیز خدشه دار شود.

درست این است که اتفاقا هر کس با همان پوششی که در جامعه حضور داشته و مرتکب جرم شده در دادگاه حاضر شود و در معرض دید و داوری افکار عمومی قرار گیرد. به نظر می رسد در این صورت و با بیان واقعیات بهتر می توان برخی ارزشها مانند حجاب را تبلیغ کرد و با کژ سلیقگی موجبات توهین سنت های پوششی را فراهم نسازیم.

 

منع:سایت شیعه آنلاین وجهان

 

گروه خانواده ایرانی سایت تبیان-فرآوری : داودی

 

 

 

 

 

Document> Normal 0 false false false false EN-US X-NONE FA Styles DefLockedState="false” DefUnhideWhenUsed="true”
DefSemiHidden="true” DefQFormat="false” DefPriority="99″
LatentStyleCount="267″>
dden="false” UnhideWhenUsed="false” QFormat="true” Name="heading 1″/>



موضوعات: نغز
   دوشنبه 7 اسفند 1391
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(0)
4 ستاره:
 
(1)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
4.0 stars
(4.0)
نظر از: الله ربی [عضو] 
4 stars

حجابی که شاید در آینده دیگر برتر نباشد .
حجابی که شاید در آینده دیگر برتر نباشد .
امروز چادرم گرفت به بخاری و سوخت

بله … چادرم ! همون چیزی که از عشق به بندگی خدا بهش رسیدم که بهم عزت داده

چادرم! همون چیزی که تاج بندگیمه و منو حفظ کرده

چادرم! همون چیزی که خدا برام انتخابش کرده و منو نسبت به همه اونا که ندارنش برتری بخشیده

چادرم! همون چیزی که باعث میشه به جای خودم شخصیتم رو ببینن و اینجا در سرزمین من چادر خیلی ارزش داره ولی نه ارزش معنوی………..

همه بسیج شدن تا ارزش مادیش رو بالا ببرن تا از معنویتش کم بشه و تازه امروز وقتی برای خرید چادر رفتم فهمیدم که :

اینجا دیگه لازم نیست خودت رو خسته کنی تا یک دختر خانم رو به حجاب برتر علاقه مند کنی چون اینقدر گرونه که پول خرید شو نداره اینجا دیگه لازم نیست سعی کنی بهترین و با کیفیت ترین چادر رو بپوشی و بهش افتخار کنی چون اینقدر گرونه که پول خرید شو نداری

اینجا دیگه لازم نیست از خریدن چادر لذت ببری و برای پوشیدنش ذوق و شوق داشته باشی چون اینقدر گرونه که پول خرید شو نداری

و من دلگیرم از اینکه دختر محجبه ای را به خاطر چادر کهنه اش به تمسخر گرفتند چون اینقدر گرونه که او پول خرید شو نداره

و من دلگیرم از اینکه در سرزمین من ، در سرزمین شیعه نشین ، مهد حجاب ، جایی که دخترانش الگو از دخت پیامبر میگیرند ارزش مادی حجاب برتر به اندازه ای است که دوستم می گفت :

( حجاب برتری را که تهیه کردنش پدرم را شرمنده من میکند دوست ندارم )

و من دلگیرم از اینکه اینجا دیگه تلاش برای نگهداری چادر بخاطر حفظ ارزشش معنویش نیست به خاطر اینه که اینقدر گرونه که …

و من دلگیرم از اینکه چرا دشمن میلیون ها دلار خرج نابودی جوانان ما میکند و ما برای حفظ همین اندک دختر محجبه قیمت را کمی کاهش نمی دهیم .

و من دلگیرم از اینکه مادیات میخواد حجاب برتر رو از دختران سرزمین من بگیره و دشمن خرسند از این موضوع تمامی محصولات

خودش رو با ارزان ترین قیمت داره آماده میکنه …

لطفاً ایده ها و نظرات خود رادر مورد ترویج چادر به عنوان حجاب برتر و کاهش قیمت مادی آن و نقش حوزه ها در این امر را به وبلاگمان ارسال نمایید .

از همکاری شما عزیزان سپاسگزاریم

1391/12/07 @ 10:33


فرم در حال بارگذاری ...

اوقات شرعی
پخش زنده اماکن متبرکه
دانشنامه سوره های قران
سوره قرآن
تدبر در قرآن
دانشنامه مهدویت
دانشنامه عاشورا
احادیث موضوعی
وصیتنامه شهدا