سامانه وبلاگ مدارس
  • خانه
  • تماس
  • ورود
  • آمار

  • امروز: 78
  • دیروز: 442
  • 7 روز قبل: 1580
  • 1 ماه قبل: 3050
  • کل بازدیدها: 131911
 
« ​احکام ارتباط با نامحرم در فضای مجازیتوسل به قرآن »

ه گزارش خبرگزاری فارس از همدان، جلیل بابایی در کارگاه آموزشی تغذیه و سلامتی در قرآن با موضوع افسردگی در جامعه امروز اظهار داشت: وقتی جامعه کنونی ما به سمتی سوق پیدا کند که نقش قرآن و عترت کمرنگ شود و برای ما از ائمه معصومین (ع) و بانوی دو عالم چیزی نگفته باشند و حتی خود ما هم سعی نکنیم به زندگی آنها نگاهی داشته باشیم هر روز که بگذرد وضع روحی و روانی جامعه بدتر خواهد شد.

وی با طرح این سئوال که چند درصد مردم می‌دانند که ائمه اطهار(ع)، بزرگان و نیاکان ما از چه غذاهایی استفاده می‌کرده‌اند و آنها ما را به چه چیزهایی سفارش کرده‌اند، افزود: اگر همه به آیه 24 سوره عبس با دید تفکر بنگریم، بسیاری از مشکلات تغذیه‌ای جامعه درست شده و امروز شاهد این همه بیمار و بیماری‌های گوناگون در کشور نبودیم.

محقق طب قرآنی در ادامه بحث موضوع افسردگی، ‌با اشاره به اهمیت توجه به افسردگی زمستانی گفت: در زمستان نور کم می‌شود و تجمع انسان در یک محل برای ساعات طولانی باعث زیاد شدن فکر و خیال می‌شود و علاوه بر حبس در محل، حبس فکری هم اتفاق می‌افتد، حال اگر این شرایط همراه با تغذیه بدی هم باشد و گروه ویتامین‌های B در غذا پایین بیاید، هورمون فلاتونین در خون ترشح شده و بیشترین اختلالات خلق‌ و خو ایجاد می‌شود.

وی به تغییر شیوه تغذیه،‌ ایمان و توسل به خداوند و خواندن مستمر قرآن با معانی برای بهبود افسردگی اشاره کرد و یادآور شد: برای درمان چند نکته مهم است، که اولین نکته زود بیدار شدن از خواب است، چراکه در ابتدای صبح ازت هوا پایین است و انسان اکسیژن خالص دریافت می‌کند و پیاده‌روی در این شرایط برای مغز بسیار مفید است و در زمستان هم باید ادامه یافته و خود را در خانه حبس نکنیم.

بابایی افزود: خوردن گوشت‌های سرد خصوصاً گوشت گاو و گوساله و فست‌فودها این بیماری را تشدید می‌کند و عوارض خود را بعد از مدتی نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه یبوست عامل اولیه بسیاری از بیماری‌های دیگر است، ادامه داد: یبوست ام‌المرض است و اگر روده‌ها خوب کار نکنند، فرد دچار عصبانیت می‌شود، اما اگر روده‌ها سالم باشند، ویتامین B تولید کرده و فرد آرام است.

استاد طب قرآنی با اشاره به اینکه دو عضو مهم برای درمان افسردگی کبد و روده بزرگ است، بیان داشت: برای پیشگیری و درمان باید از غذاهایی استفاده کنیم که اسید فولیک، آهن و امگا داشته باشند و هرگز قرص‌های اسید فولیک توصیه نمی‌شود، چراکه این قرص‌ها نه‌تنها ویتامین B را از بین می‌برند، بلکه باید میوه‌ها و سبزیجات که سرشار از ویتامین و املاح هستند، جایگزین شوند.

وی با اشاره به برخی مواد غذایی برای جلوگیری از افسردگی خاطرنشان کرد: در قرآن به انجیر و زیتون اشاره شده که این دو در رفع افسردگی بسیار نافذند، آش جو،‌ گوشت شترمرغ و شیربادام و شربت عسل، درمان قطعی افسردگی هستند و ‌استنشاق گلاب، تهیه شربت مویز و دمنوش گل زرد و نداشتن یبوست در درمان این بیماری مؤثر است.

بابایی در ادامه این برنامه آموزشی با موضوع افسردگی به مشکلاتی که برای تشکیل این کلاس‌ها و درمان بیماران از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایجاد شده اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی مسئولان نمی‌خواهند صحبت منطقی را بپذیرند.

وی افزود: ما تاکنون با روش اصلاح تغذیه چندین بیماری سرطانی و صعب‌العلاج را به کمک پروردگار و قرآن درمان کرده‌ایم و تمامی شواهد و مدارک پزشکی این بیماران حاضر است و خود آنها هم صحیح و سالم حاضرند و به زندگی خود مشغولند، اما برخی نمی‌خواهند این واقعیت‌ها را ببینند و دائماً سنگ‌اندازی می‌کنند.

این محقق قرآنی خاطرنشان کرد: ما اگر خانه به خانه هم شده برای درمان بیماری و تغییر آداب و تغذیه مردم می‌رویم و هیچ ترس و ابایی نداریم، چراکه همه فعالیت‌هایمان بر مبنای ترویج قرآن است.


موضوعات: دلکوبه
   چهارشنبه 26 خرداد 1395
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: یافاطمه الزهرا [عضو] 

سلام ممنون ازمطالب جالبت موفق باشید

1395/04/21 @ 08:13
نظر از: رحیمی [عضو] 
5 stars

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا(الإسراء/82)

یا علی علیه السلام

1395/03/30 @ 13:10
نظر از: متین [عضو] 

سلام و احترام .
«اولین نکته زود بیدار شدن از خواب است»
نکته مهمی است که دارد کمرنگ می شود .

1395/03/29 @ 06:01
نظر از: مدرسه مهران ایلام [عضو] 

با سلام. خداقوت. وقت شما بخیر.ممنون از لطفتون که همیشه سر می زنید.خوشحال می شیم از نظراتتون.
التماس دعا.

1395/03/26 @ 13:23
نظر از: ... [عضو] 
...

سلام خوب بود استفاده کردیم.

1395/03/26 @ 12:42


فرم در حال بارگذاری ...

اوقات شرعی
پخش زنده اماکن متبرکه
دانشنامه سوره های قران
سوره قرآن
تدبر در قرآن
دانشنامه مهدویت
دانشنامه عاشورا
احادیث موضوعی
وصیتنامه شهدا