سامانه وبلاگ مدارس
  • خانه
  • تماس
  • ورود
  • آمار

  • امروز: 194
  • دیروز: 153
  • 7 روز قبل: 497
  • 1 ماه قبل: 1959
  • کل بازدیدها: 129115
 
« آقا جان ما را ببخش​امام حسن علیه السلام در کلام بزرگان »



رئیس دفتر تبلیغات اسلامی گفت: اصلی ترین رسالت روحانیت و حوزه ها ی علمیه در شرایط کنونی ترویج اخلاق در جامعه است.

به گزارش بلاغ، به نقل از حوزه، حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی در مجمع بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با اشاره به فرمایشات رهبری پیرامون حوزه های انقلابی و ضرورت تبیین مولفه های این حوزه اظهار کرد: برای داشتن حوزه انقلابی باید به دو نوع مولفه توجه کرد نخست مولفه های بینشی و معرفتی و دوم مولفه های رفتاری و عملکردی ؛ نخستین مولفه بیشنی حوزه انقلابی اعتقاد داشتن به پیوند ذاتی میان اسلام و سیاست است.
وی با بیان اینکه حوزه انقلابی باید اعتقاد داشته باشد که پیوند میان اسلام و سیاست ذاتی است و پیوندی تاریخی نیست، ادامه داد: بحث ولایت فقیه دومین مولفه بیشنی حوزه انقلابی است، پذیرش و اعتقاد تداوم امامت و ولایت در زمان غیبت امام زمان(عج) توسط فقیهی جامع الشرایط از شاخصه های حوزه انقلابی است.
حجت الاسلام والمسلمین واعظی افزود: عدم تفسیر انزوا طلبانه و صرفا فردی و عرفانی از اسلام به عنوان سومین رکن بینشی حوزه انقلابی مطرح است که در این راستا زمان شناسی، دشمن شناسی و آگاهی نسبت به تهدیداتی که کیان اسلام و مکتب اهل بیت را تهدید می کند از جمله مولفه های بینشی حوزه انقلابی است.
وی خاطر نشان کرد: از جمله مولفه های رفتاری حوزه انقلابی می توان به خنثی نبودن و عدم بی طرفی نسبت به مقدرات اجتماعی و سیاسی اشاره کرد، خدوم و مردمی بودن و توجه به دردهای جامعه و پرهیز از سیاست زدگی از دیگر مولفه های رفتاری است.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی افزود: شامه سیاسی حوزه انقلابی باید قوی باشد ولی این به معنای سیاسی کاری و سیاست زدگی نیست، روحانی انقلابی باید یک ناصح سیاسی باشد نه یک فعال سیاسی صرف؛ حوزه های علمیه باید آگاهی سیاسی داشته باشند ولی دچار سیاسی کاری نشوند، روحانیت باید خود و مردم را در مسیر ولایت رهبری هدایت کند ولی از تبلیغ معنویت اخلاق غافل نشود، حوزه انقلابی که فعال سیاسی و یک سیاستمدار و سیاست ورز اخلاق مدار تربیت می کند.
وی یادآور شد: مصیبت امروز ما ضعف در اخلاق و معنویت است، ضعف اخلاق و معنویت واقعیت جامعه امروز است و روحانیت و حوزه های علمیه باید الآن آستین بالا بزنند و در این راستا ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انجام این رسالت است .
حجت الاسلام والمسلمین واعظی بیان کرد: امام راحل دو میراث گرانبها برای امت اسلامی قرار داد، نخست ولایت فقیه و رهبری در نظام جمهوری اسلامی و دومین میراث ارائه یک الگوی عملی از یک روحانی اهل تهذیب متخصص در علوم اسلامی، اهل عرفان و در عین حال انقلابی است
وی تاکید کرد: امام انقلابی بود و انقلابی ماند و خار چشم دشمنان اسلام بود، امام راحل در زمان خود با رفتار و گفتارش قیض استکبار را در آورد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی در پایان اجتهاد به غذا و نوشیدنی را نشانه سلامت جسمی دانست و گفت: اقبال به عبادت و مناجات و میزان شوق ما برای ورود به ماه مبارک رمضان از نشانه های سلامت روحی و معنوی است.


موضوعات: دلکوبه
   دوشنبه 31 خرداد 1395
آراي كاربران براي اين مطلب
5 ستاره:
 
(1)
4 ستاره:
 
(0)
3 ستاره:
 
(0)
2 ستاره:
 
(0)
1 ستاره:
 
(0)
1 رأی
ميانگين آراي اين مطلب:
5.0 stars
(5.0)
نظر از: نورالهدی [عضو] 

سلام
عالی بود

1395/04/07 @ 13:50
نظر از: نورالهدی [عضو] 

﴾﷽﴿
بار خـــــدایا ❣
????وسوسه هاے نفس نگذاشت
جانم در نهر “رجـــــب” تطهیر شود ؛
????از در آویختگان درخت طوباے “شعبان”
هم که نبودم؛
????ترحم فرما و در دریاے رحمت “رمضانت”
مستقرم نما …
باسلام
ممنون از حسن انتخابتون
التماس دعا

1395/04/06 @ 10:38
نظر از: مدرس [عضو] 
5 stars

سلام خدا قوت
قبلا داستان های نغزی میذاشتید الان ندیدم
زیر سایه اقا صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف عاقبت بخیر باشید
التماس دعای ویژه بخصوص در شب های قدر

1395/04/01 @ 23:21
نظر از: نورالهدی [عضو] 

باسلام
ممنون از مطلب خوبتون

1395/03/31 @ 15:48


فرم در حال بارگذاری ...

اوقات شرعی
پخش زنده اماکن متبرکه
دانشنامه سوره های قران
سوره قرآن
تدبر در قرآن
دانشنامه مهدویت
دانشنامه عاشورا
احادیث موضوعی
وصیتنامه شهدا