سامانه وبلاگ مدارس
  • خانه
  • تماس
  • ورود
  • آمار

  • امروز: 2
  • دیروز:
  • 7 روز قبل: 1042
  • 1 ماه قبل: 2479
  • کل بازدیدها: 131190
 
« مادر دوستت دارمبرگزاری کلاس آموزش تجوید قرآن در مدرسه علمیه فاطمیه(س) سرابله »


در حوزه علمیه فاطمیه(س) فاطمیه سرابله نشستی با موضوع تاثیر فضای مجازی بر سبک زندگی برگزار گردید.
سرور عباسی معاون پژوهشی مدرسه علمیه فاطمیه(س) سرابله با بیان اینکه هدف از برگزاری این نشست، آشنایی هرچه بیشتر طلاب با تأثیر مثبت و منفی فضای مجازی است، گفت: این نشست با حضور 40 تن از طلاب، اساتید و معاونین مدرسه برگزار گردید.
عباسی در ادامه بیان داشت: در این نشست محمود احمدآقایی جانشین فرمانده سپاه سرابله ایراد سخنرانی کرد و طلاب یادآور شد که تاثيرات و پيامدهاي مثبت و منفي اينترنت به عنوان يک پديده نوين در اجتماعات انساني در حال گسترش و نقش مثبت آن در توسعه اقتصادي و نقش منفي آن در توسعه فرهنگي برجسته مي شود
سرور عباسی با تصریح بر اینکه در حال حاضر شکستن مرز باورها و ارزش‌هایی اسلامی در بین جوانان از اصلی¬ترین تاثیرات فضای مجازی بر سبک زندگیست، گفت: در این نشست تاثیرات فضای مجازی به صورت خلاصه برای طلاب دسته¬بندی شد.
وی بر تربیت اسلامی خانواده¬ها تاکید کرد و گفت: نتایج نشان می‌داد که بین تأثیرات منفی فضای مجازی و تربیت دینی خانواده‌ها، رابطه معناداری وجود دارد. خانواده‌های دیندار بیشتر از خانواده‌های غیر‌دیندار می‌توانستند فرزندان خود را از تأثیر منفی فضاهای مجازی دورنگه دارند، خانواده‌هایی که محبت بیشتری به فرزندان خود داشتند، کمتر آن¬ها را در معرض تأثیرات منفی ذکر شده قرار می‌دادند.
عباس ادامه داد: در این نشست چند پیشنهاد کلی جهت مصون ماندن زندگی از آسیب های احتمالی و بهره برداری از آثار مثبت این شبکه¬ها ارائه می¬گردید که از جمله آن¬ها رجوع به سبک زندگی اسلامی در روایات و سیره ائمه، آموزش و فرهنگ سازی صحیح، ایجاد و راه¬اندازی شبکه¬های اجتماعی سالم و مفید برای مبارزه با شبکه¬های اجتماعی مخرب، نظارت کارشناسانه و مستمر بر فضای جوامع مجازی و برنامه ریزی برای آینده.
عباسی با بیان اینکه سخنران به بسیاری از سؤالات طلاب درباره راهکارها و وظایف طلاب در این زمینه پاسخ داده، گفت. رعایت کردن اصول و مبانی تربیت دینی و اسلامی می‌تواند گامی مؤثر در راه جلوگیری از تأثیر منفی فضاهای مجازی بر روی خانواده‌ها داشته باشد.

عباسی برگزاری نشست را مثبت ارزیابی کرد و اذعان داشت: از آنجایی که این نشست مورد استقبال طلاب قرار گرفت، در نظر داریم اینگونه نشست¬ها را به صورت دوره¬ای برگزار نماییم.


موضوعات: نغز
   سه شنبه 17 فروردین 1395
نظر از: مرکز تخصصی تفسیر شاهین شهر [عضو] 

به موضوع خوبی پرداخته شده!

1395/01/17 @ 10:18


فرم در حال بارگذاری ...

اوقات شرعی
پخش زنده اماکن متبرکه
دانشنامه سوره های قران
سوره قرآن
تدبر در قرآن
دانشنامه مهدویت
دانشنامه عاشورا
احادیث موضوعی
وصیتنامه شهدا