سامانه وبلاگ مدارس
  • خانه
  • تماس
  • ورود
  • آمار

  • امروز: 60
  • دیروز: 352
  • 7 روز قبل: 1315
  • 1 ماه قبل: 3301
  • کل بازدیدها: 132263
 
« كتاب «سیمای آرمانی طلبه در نگاه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)»علی را دوست بدارید »


طلاب مدرسه علمیه فاطمیه(س) سرابله، در محل مسجد جامع سرابله، مراسم اعتکاف را برگزار نمودند.
احمدیان در بیان ضرورت شرکت طلاب در مراسم اعتکاف به اصل خودسازی و نهادینه¬سازی امور معنوی طلاب اشاره کرد و گفت: اعتکاف، فرصتی مهم برای طلاب است که به بعد تربیتی و اخلاقی خویش بپردازند و در آن نیز به تعالی برسند؛ علاوه بر آن با حضور در بین سایر معتکفین، به ترویج روح طلبگی اقدام نمایند.
احمدیان افزود: مراسم اعتکاف امسال با حضور 20 از تن از طلاب مدرسه در مسجد جامع سرابله برگزار و حدود 180 نفر از بانوان شهرستان حضور داشتند.
وی با بیان این موضوع که امسال، طلاب این مدرسه بیش از سال¬های دیگر آماده خدمت¬رسانی به معتکفین بودند، اظهار داشت: طلاب با برنام¬ریزی¬های از پیش صورت گرفته، انجام تمام مراسمات اعتکاف به صورت کامل را بر عهده داشتند.
وی در تشریح برنامه¬های فرهنگی اعتکاف چنین گفت: از برنامه¬های فرهنگی طلاب می¬توان به برپایی و قرائت نماز و اذان (صبح و ظهر و عصر و مغرب وعشاء )، ختم قرآن، قرائت زیارت امین الله، زیارت عاشورا، حدیث کسا، دعای توسل و دعای مجیر، مداحی و نوحه¬سرایی به مناسبت وفات حضرت زینب(س)، مولودی خوانی به مناسبت تولد حضرت امیرالمومنین(ع)، برگزاری مراسم ام داوود، برگزاری مسابقه حفظ سوره حشر و مسابقه¬ای با عنوان «دلنوشته¬ی معتکف درباره اولین نماز و اهدایی جوایز اشاره کرد.
مدیر این مدرسه افزود: طلاب مدرسه به برنامه¬های فوق اکتفا نکردند و با دادن مشاورهای مذهبی، عقیدتی و سیاسی، پاسخ¬گوی به سوالات معتکفین در زمینه احکام؛ به ویژه احکام بانوان ، تهیه بروشورهایی با موضوع فضلیت، احکام و اعمال اعتکاف، آموزش روان¬خوانی قرآن، صحیح¬خوانی نماز و آموزش وضو به صورت عملی به معتکفین ارائه خدمت نمودند.
احمدیان اضافه نمود: در این مراسم طلاب توانستند برخی از معتکفین را به شرکت در هیءات¬های مذهبی ترغیب و جذب نمایند و نیز در زمینه طرح یاوران نماز اقدامات لازم را انجام دهند.
احمدیان در خصوص سخنرانی طلاب ابراز خرسندی کرد و گفت: کوکب مرادی و زینب علی¬مرادی سخنرانان مراسم بودند و با موضوع ایراد سخنرانی نمودند.
وی در پایان با اظهار امیدواری و رضایت کامل از عملکرد طلاب این مدرسه، بیان داشت:: طلاب مدرسه ما آنچه را که آموخته بودند و در این مراسم به صورت عملی یکجا انجام دادند.

 


موضوعات: نغز
   یکشنبه 5 اردیبهشت 1395


فرم در حال بارگذاری ...

اوقات شرعی
پخش زنده اماکن متبرکه
دانشنامه سوره های قران
سوره قرآن
تدبر در قرآن
دانشنامه مهدویت
دانشنامه عاشورا
احادیث موضوعی
وصیتنامه شهدا